Snöpromenad, spa och middag

När min vän Jenny fyllde 25 i höstas fick hon en "heldag med mig" (snacka hybris..) i present, vilken vi avhandlade igår.
Promenad på Billingen med massa snö och fikapaus turned into spabehandling och relax på Billingehus wellness och avslutades sedan med middag hemma hos Jennybenny. Vi lagade sötpotatis, broccoli och palsternacka i ugnen med stekt halloumi, fetaostkräm och en fabulös sallad till. Efter dagens eskapader smakade detta ljuvligt och magarna blev mätta och nöjda. Underbar dag!
 
Sedan skulle jag åka hem och insåg att tankning var essentiellt. Svängde in på närmaste mack för att mata Berlingon med en skvätt Diesel, men upptäckte att tanklocket kärvat igen och alltså inte gick att få upp. Bilen är nämligen konstruerad så att man behöver öppna locket med bilnyckeln, och låset hade totalt satt sig på tvären. Det gick. inte. upp.
Jag bad till alla högre makter jag kom att tänka på, chansade och körde hem i det lugnaste tempo någonsin. (Ja, det var JAG som var bromsklossen på 49an mellan Skövde-Karlsborg igår, ursäkta mig!) Men hem kom jag, och nu hoppas jag att biljäkeln på något mystiskt sätt kommer till självinsikt och reparerar sig själv innan jag ska köra nästa gång. Oklart om detta kommer hända...
 
Idag ska jag på dop och sedan ha en mycket lugn söndagskväll.
Och om mindre än 3 veckor åker jag till Thailand! Dags att börja peppa!
 
Må väl!
 
 
Här trampade vi runt igår. Snötyngda granar är min favoritgran.
 
 
Allmänt | |
Upp