Köpenhamn-Göteborg

Här flyger vi fram mellan de europeiska storstäderna, minsann!
I måndags natt kom vi hem från Paris och idag brummar jag iväg till Göteborg för en käck liten weekend hos min fina fina Maja (som fått ny lägenhet och allt!).
 
Paris var magnifique! Vi bjöds på soligt väder, svettiga dansklasser med fantastiska lärare, Eiffeltorn, shopping, croissanter, CRÊPES(!!) och massa mer. Jag vill tillbaka.. :)
Höjdpunkterna på resan var house-klassen med Ejoe Wilson, faktumet att man kunde gå i jeansjacka och tygskor samt utekvällarna på Bastille tillsammans med bästa tjejerna. Wo-to the-ho!
 
 
Just nu sitter jag på bussen mot Göteborg och göttar mig med en dator full med musik och filmer. Har precis avverkat klassikern "She's all that" och kommit fram till att det är av 90-talets bästa filmer. Den har allt, ta mig tusan! 
Blev stoppade i tullen i ca 35 minuter. Lite segt, men vad gör väl det. 
Jag som blond, svensk, oskyldig(?) tjej gled igenom som en hal ål, utan att knappt behöva visa innehållet i min väska. Den mörke, engelsktalande mannen som satt bredvid mig däremot fick genomgå både väsktömning och kroppsvisitering. Diskriminering?
Vem vet om jag har en atombomb i väskan eller inte..
Jaja, enough 'bout that.
 
 
Ikväll blir det mys i Majsons nya crib. Imorgon ska jag passa på att träffa en gammal klasskompis (hon är inte gammal alltså, men det var några år sedan vi gick i högstadiet..) och uppdatera varandra. Ska bli sjukt kul!
Vad resten av helgen erbjuder vet jag inte, allt från partynatt till pusselkväll skulle behaga mig. Så länge jag får tillbringa helgen med Maja är jag nöjd!
 
Vi är lediga denna veckan, pga Paris-resan. Det var sjukt gött faktiskt att få några dagar ledigt. Vi går nästa vecka i skolan och sedan är det påsklov. What's up with all the ledighet liksom?
Men jag är pepp på påsklov, för då ska jag fara hem till nästet i Skaraborg, wihu!
 
Nu ska jag smaska matsäck och create some dancing i mitt huvud. Om 2 timmar intar jag Götlaborg, hurraa!
 
 
Bossen på bussen
 
 
Trevlig torsdag!
 
 

/ajdun
Allmänt | |
Upp